- Katılım
- 25 Nis 2023
- Mesajlar
- 27
- Tepki
- 32
- Puan
- 13
Hadi bakalım en fazla tartışılan konulardan birini buraya bırakalım.
Malumunuz Bekçi Modunda (Sentry Mode) canlı izleme (Live view) uzun süredir yazılımsal olarak mümkün olsa da Amerika, Avustralya, İngiltere ve birtakım ülkeler haricinde erişime izin verilmiyor. Bilen ve deneyimleyen arkadaşlar hangi ülkelere kullanılabildiğini eklerler ise gerekli güncellemeyi de yapalım.
Gerekçe olarak regülasyonlar gösteriliyor. Bu sebeple Avrupa ülkelerinde bu özelliğe erişim -TESLA her ülkedeki kurumlardan ayrı ayrı yetkilendirme almadıkça- pek mümkün görünmüyor.
Elon Musk diyor ki: "In Europe, everything is illegal by default" Yani "Avrupa'da izin verilmedikçe herşey kanuna aykırı" Özetle özgürlükler ülkesi denen Amerika'da herhangi birşey yasaklanmadıysa yapılabilirken, Avrupa'da tam tersi bir durum var ve birşey yapmak için izniniz yoksa o yasaktır.
Gelelim Türkiye'deki duruma. Pek çok grupta farklı kurumların yasaklarından bahsedilse de olay bence çok farklı. Tahminim TESLA bu konuda doğru muhattabı bulamıyor.
KVKK deniyor mesela. Video, resim vb görüntüleriniz -evet- kişisel veridir ancak KVKK bu veriyi nasıl topladığınıza, işlediğinize, depoladığınıza ve yaydığınıza bakar. İlk aşamada hepsi ile ilgili görünse de sokaktan geçern birinin kaydını onun rızası dışında KULLANMAK İÇİN aldığınızda sorun başlıyor. Yani bekçi modu -adı üzerinde- güvenlik amaçlı bir uygulamadır ve o görüntüleri kişinin bilgisi dışında yaymıyorsanız sorun olmaması gerekir. Zira görüntüler sadece güvenlik güçlerine yardımcı olmak adına paylaşılmalı, "Bak şuna, Sarı Çizmeli Mehmet Ağa arabamın yanından geçerken neler yapmış" diye sosyal medyada yaymamalısınız. İşte burada TESLA sorumluluk reddi ile kendini kurtarabilir.
Gelelim BTK'ya. Bilinenin aksine BTK tüm otomotiv firmalarının önünü açarak araçlarda mobil erişimin ve e-SOS gibi özelliklerin kullanımın önünü açtı. Beklentisi tüm sürecin standart iletişim kuralları çerçevesinde ilerletilmesi ve araçlardan toplanan verilerin Türkiye sınırları içindeki veri merkezlerinde saklanması. Yani veri araç içerisinde (USB'de) olduğuna göre bence burada da sorun yok. Zaten Turkcell hatları üzerinden trafik bilgisi de Turkcell veri merkezlerinde olduğuna göre burada da sorun yok.
Peki biz kullanıcıları Canlı İzleme (Live View)'den mahrum bırakan ne olabilir? Bu sorun nasıl çözülebilir?
Haydi hep beraber biraz buna kafa yoralım.
Live View aktif olan ülkeler: Amerika, Avustralya, İngiltere, Hollanda
Malumunuz Bekçi Modunda (Sentry Mode) canlı izleme (Live view) uzun süredir yazılımsal olarak mümkün olsa da Amerika, Avustralya, İngiltere ve birtakım ülkeler haricinde erişime izin verilmiyor. Bilen ve deneyimleyen arkadaşlar hangi ülkelere kullanılabildiğini eklerler ise gerekli güncellemeyi de yapalım.
Gerekçe olarak regülasyonlar gösteriliyor. Bu sebeple Avrupa ülkelerinde bu özelliğe erişim -TESLA her ülkedeki kurumlardan ayrı ayrı yetkilendirme almadıkça- pek mümkün görünmüyor.
Elon Musk diyor ki: "In Europe, everything is illegal by default" Yani "Avrupa'da izin verilmedikçe herşey kanuna aykırı" Özetle özgürlükler ülkesi denen Amerika'da herhangi birşey yasaklanmadıysa yapılabilirken, Avrupa'da tam tersi bir durum var ve birşey yapmak için izniniz yoksa o yasaktır.
Gelelim Türkiye'deki duruma. Pek çok grupta farklı kurumların yasaklarından bahsedilse de olay bence çok farklı. Tahminim TESLA bu konuda doğru muhattabı bulamıyor.
KVKK deniyor mesela. Video, resim vb görüntüleriniz -evet- kişisel veridir ancak KVKK bu veriyi nasıl topladığınıza, işlediğinize, depoladığınıza ve yaydığınıza bakar. İlk aşamada hepsi ile ilgili görünse de sokaktan geçern birinin kaydını onun rızası dışında KULLANMAK İÇİN aldığınızda sorun başlıyor. Yani bekçi modu -adı üzerinde- güvenlik amaçlı bir uygulamadır ve o görüntüleri kişinin bilgisi dışında yaymıyorsanız sorun olmaması gerekir. Zira görüntüler sadece güvenlik güçlerine yardımcı olmak adına paylaşılmalı, "Bak şuna, Sarı Çizmeli Mehmet Ağa arabamın yanından geçerken neler yapmış" diye sosyal medyada yaymamalısınız. İşte burada TESLA sorumluluk reddi ile kendini kurtarabilir.
Gelelim BTK'ya. Bilinenin aksine BTK tüm otomotiv firmalarının önünü açarak araçlarda mobil erişimin ve e-SOS gibi özelliklerin kullanımın önünü açtı. Beklentisi tüm sürecin standart iletişim kuralları çerçevesinde ilerletilmesi ve araçlardan toplanan verilerin Türkiye sınırları içindeki veri merkezlerinde saklanması. Yani veri araç içerisinde (USB'de) olduğuna göre bence burada da sorun yok. Zaten Turkcell hatları üzerinden trafik bilgisi de Turkcell veri merkezlerinde olduğuna göre burada da sorun yok.
Peki biz kullanıcıları Canlı İzleme (Live View)'den mahrum bırakan ne olabilir? Bu sorun nasıl çözülebilir?
Haydi hep beraber biraz buna kafa yoralım.
Live View aktif olan ülkeler: Amerika, Avustralya, İngiltere, Hollanda
Son düzenleme: