Tesla Sipariş Deneyimi


eFinity

Moderatör
Moderatör
Katılım
25 Nis 2023
Mesajlar
27
Tepki
32
Puan
13
"Bindik Bir Alamete Gidiyoruz Kıyamete"

Hadi hayırlısı bakalım. Tesla lansmanı sonrası fiyatlar da belli olunca verdik siparişimizi. Ama önce TOGG'a yazıldık tabii. Çıkmayınca ve TESLA'nın lansmanı da tam doğru zamanda doğru fiyatla çıkınca sipariş kararı vermemiz çok rahat oldu.

Burada TESLA siparişi nasıl verilirden bahsetmeyeceğim. Youtube'da olsun, kendiniz deneyerek olsun bu süreci deneyimleyebilirsiniz. Herhangi bir otomobil üreticisi sitesinden araç konfigürasyonu yapmaktan farklı değil. Sadece son konfigle ilgili sipariş ödemesini yaparsanız artık YAZILMIŞ oluyorsunuz.

Benim anlatacaklarım bundan sonrası olacak. Sipariş ödemesi sonrası aşağıdaki gibi bir mesaj alacaksınız.

Teşekkür Ederiz
Siparişiniz Onaylandı

Sonraki Adımlar
  • Teslimat tarihleriniz yaklaşırken, aracınız için kesin fiyatlandırmayı içeren bir e-posta alacaksınız. Fiyatı kabul ederseniz, nihai sipariş sözleşmesi alacaksınız ve sonraki adımlara geçebilirsiniz.
  • Sürüş eğitimlerine erişmek için Tesla uygulamasını indirin.

Altında konfigürasyon bilgisi ve sipariş numarası da var. Bu noktadan itibaren TESLA uygulamasını yükleyerek süreci telefonunuzdan da takip edebilirsiniz.

Bu noktadan itibaren beklemeye başlıyorsunuz. Ne kadar sürer? O belli değil. Normal şartlarda sizin siparişiniz üretim planlamasına dahil edilir ve sırası ne zaman gelirse gemiye yüklenip Türkiye'ye ulaşmasını beklersiniz. Türkiye Lansmanı sonrasında ise durum biraz farklı. Zira Tesla Türkiye ekibinin de belirttiği gibi uzun zamandır bekleyen Tesla kullanıcısı müşteriler için belli sayıda araç ilk partide getirildi. Geri kalanı ise -çeşitli gruplarda genel kabul gördüğü üzere- Almanya fabrikada satılamadığı için stokta bekleyen araçların Türkiye'ye sevki ile gerçekleştiriliyor gibi.

Yine çeşitli gruplarda konuşulan "çeki demiri" mevzusu da buradan kaynaklı. Söylentiler doğrultusunda gelen araçların büyük çoğunda çeki demiri olması ve benim gibi karavan sahibi kişilerin çeki demirli araç siparişlerinin bu ilk partiden karşılanmış olması bir takım tepkilerin yükselmesine sebep oldu. Aslında yukarıda bahsettiğim gibi Almanya fabrikada stoklu araçların lansman sebebi ile hızla Türkiye piyasasına yönlendirilmiş olması bunu açıklamaya yetiyor. Ancak her devenin altında pire arayan bir topluluk olduğumuz için pek ikna olamıyoruz gibi.

Neyse, bizim sürece dönecek olursak; aracınız gemiye yüklendikten ve rotası İzmir limanına yöneldikten sonra araçla siparişinizin eşleştirilmesi yapılıp VIN (Şase) numaranız atanıyor. Bu durum önümüzdeki günlerde değişecektir ve standart süreçte aracınız üretim bandından indiğinde VIN numarası netleşiyor.

İşte bu aşamada gerek sipariş sayfasını gerekse de TESLA uygulamasını yakından takip etmeniz gerekiyor. Sizden öncelikle kimlik bilgilerinizi girmeniz, ödeme yöntemini seçmeniz ve ilgili TESLA Temsilcilerine araç tescil işlemleri ile ilgili vekalet vermeniz isteniyor. Endişe etmeyin, hepsi çok kolay. Noterde yapacağınız işlem haricinde yorulmuyacaksınız. Evrak resimlerini telefonunuzdan çekip yükleyebilirsiniz.

Sonrasında "Model Y Aracınızın Satın Alma Bedeli Onayı" başlıklı aşağıdaki maili alacaksınız.

Nihai Satın Alma Bedeli’nizi kabul ederek sipariş onayınız için teşekkür ederiz. Siparişiniz, Satın Alma Bedeli’ni ödemeniz ile tamamlanacaktır. Tesla hesabınızdan sonraki adımları takip etmenizi rica ederiz.

Satın Alma Bedeli 5 İş Günü süre ile (uygulanacak vergiler, harçlar ve resmi ücretlerdeki değişikliklere bağlı olarak ek uyarlamalara tabi olmak üzere) sabit kalacaktır ve ödemenizi ve/veya finansmanınızı bu süre içinde tamamlamanız gerekmektedir.

Artık sonra yaklaştığınızı düşünebilirsiniz. Ancak pek öyle olmayacak. Devamını bir sonraki post'a bırakalım.
 
Konu Sahibi
eFinity

eFinity

Moderatör
Moderatör
Katılım
25 Nis 2023
Mesajlar
27
Tepki
32
Puan
13
Peki bir de bu süreçte araçlar nasıl transfer ediliyor? Hangi limandan hangi gemiye yükleniyor? Bu gibi soruları henüz Türkiye'deki temsilciler (piyasa beklentisinin yüksek ve insanlarımızın eleştiri konusunda sınır tanımaz olduğu düşünüldüğünde haklı olarak) paylaşmasa da yurtdışında VIN ataması yapıldıktan itibaren bu bilgiyi alabiliyorsunuz.

Bu aşamada birkaç yiğit bu konuyu yakından takip ediyor. İşte o sitelerden birkaçı:

(İngilizcedir. Mr Miserable'ı takip etmenizi tavsiye ederim)

-1

Bu iki harita sitesi global sevkiyatları gösteriyor. 3YSX hepsi için ABD, Çin vs. kesinleşmiş tüm gemiler takip ediliyor. Almanya'dan Akdeniz kıyısı ülkelere sevkiyatlar net değil malesef.

Eğer bir şekilde gemi adını öğrenebilirseniz sayfasında arama yaparak rota takibi yapabilirsiniz. Benzer birkaç site daha mevcut. Aratınca alternatifler çıkıyor.

Türkiye'de araç sevkiyatları özellikle İzmir limanından gerçekleşiyor. Bu yüzden araç nakil gemilerini bu filtre ile takip edebilirsiniz. Akdeniz'de GRANDE grubun gemilerine odaklanmakta fayda var. Bu hafta GRANDE PORTOGALLO -rotası ne kadar garip olsa da- olağan şüphelilerden biri olarak düşünülebilir.
 

nuriozkan

Yönetici
Yönetici
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
25
Tepki
11
Puan
3
"Bindik Bir Alamete Gidiyoruz Kıyamete"

Hadi hayırlısı bakalım. Tesla lansmanı sonrası fiyatlar da belli olunca verdik siparişimizi. Ama önce TOGG'a yazıldık tabii. Çıkmayınca ve TESLA'nın lansmanı da tam doğru zamanda doğru fiyatla çıkınca sipariş kararı vermemiz çok rahat oldu.

Burada TESLA siparişi nasıl verilirden bahsetmeyeceğim. Youtube'da olsun, kendiniz deneyerek olsun bu süreci deneyimleyebilirsiniz. Herhangi bir otomobil üreticisi sitesinden araç konfigürasyonu yapmaktan farklı değil. Sadece son konfigle ilgili sipariş ödemesini yaparsanız artık YAZILMIŞ oluyorsunuz.

Benim anlatacaklarım bundan sonrası olacak. Sipariş ödemesi sonrası aşağıdaki gibi bir mesaj alacaksınız.



Altında konfigürasyon bilgisi ve sipariş numarası da var. Bu noktadan itibaren TESLA uygulamasını yükleyerek süreci telefonunuzdan da takip edebilirsiniz.

Bu noktadan itibaren beklemeye başlıyorsunuz. Ne kadar sürer? O belli değil. Normal şartlarda sizin siparişiniz üretim planlamasına dahil edilir ve sırası ne zaman gelirse gemiye yüklenip Türkiye'ye ulaşmasını beklersiniz. Türkiye Lansmanı sonrasında ise durum biraz farklı. Zira Tesla Türkiye ekibinin de belirttiği gibi uzun zamandır bekleyen Tesla kullanıcısı müşteriler için belli sayıda araç ilk partide getirildi. Geri kalanı ise -çeşitli gruplarda genel kabul gördüğü üzere- Almanya fabrikada satılamadığı için stokta bekleyen araçların Türkiye'ye sevki ile gerçekleştiriliyor gibi.

Yine çeşitli gruplarda konuşulan "çeki demiri" mevzusu da buradan kaynaklı. Söylentiler doğrultusunda gelen araçların büyük çoğunda çeki demiri olması ve benim gibi karavan sahibi kişilerin çeki demirli araç siparişlerinin bu ilk partiden karşılanmış olması bir takım tepkilerin yükselmesine sebep oldu. Aslında yukarıda bahsettiğim gibi Almanya fabrikada stoklu araçların lansman sebebi ile hızla Türkiye piyasasına yönlendirilmiş olması bunu açıklamaya yetiyor. Ancak her devenin altında pire arayan bir topluluk olduğumuz için pek ikna olamıyoruz gibi.

Neyse, bizim sürece dönecek olursak; aracınız gemiye yüklendikten ve rotası İzmir limanına yöneldikten sonra araçla siparişinizin eşleştirilmesi yapılıp VIN (Şase) numaranız atanıyor. Bu durum önümüzdeki günlerde değişecektir ve standart süreçte aracınız üretim bandından indiğinde VIN numarası netleşiyor.

İşte bu aşamada gerek sipariş sayfasını gerekse de TESLA uygulamasını yakından takip etmeniz gerekiyor. Sizden öncelikle kimlik bilgilerinizi girmeniz, ödeme yöntemini seçmeniz ve ilgili TESLA Temsilcilerine araç tescil işlemleri ile ilgili vekalet vermeniz isteniyor. Endişe etmeyin, hepsi çok kolay. Noterde yapacağınız işlem haricinde yorulmuyacaksınız. Evrak resimlerini telefonunuzdan çekip yükleyebilirsiniz.

Sonrasında "Model Y Aracınızın Satın Alma Bedeli Onayı" başlıklı aşağıdaki maili alacaksınız.



Artık sonra yaklaştığınızı düşünebilirsiniz. Ancak pek öyle olmayacak. Devamını bir sonraki post'a bırakalım.
Öncelikle sizi yürekten kutluyorum, yazdıklarınızı gerçekten büyük bir keyifle okudum. Teşekkür ederim verdiğiniz bilgilerden ötürü.
 

nuriozkan

Yönetici
Yönetici
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
25
Tepki
11
Puan
3
Bu arada bende TOGG'a kayıt yaptırmıştım ama bana çıkmadı malesef, dilerim TESLA nasip olur ilerki zamanlarda :)
 
Konu Sahibi
eFinity

eFinity

Moderatör
Moderatör
Katılım
25 Nis 2023
Mesajlar
27
Tepki
32
Puan
13

Kaldığımız yerden devam edelim isterseniz.​


Osman Beyin paylaştığı sırayla TESLA'ya beklediği dökümanları iletmeniz gerekiyor. Bunlar ilk aşamada sorunsuz ilerleyebiliyor. Şahıs olarak alım yaptığınızı varsayarak noter'den vekalet vermeniz gerekiyor.

Noter konusunda dikkat etmeniz ve işinizi kolaylaştıracak 2 konu var.​


Öncelikle örnek olarak iletilen metni soft-copy olarak yanınızda bulundurun veya paylaşım yapabileceğiniz bir bulut depolama alanına yükleyin. Google Drive, OneDrive, vb. kullanabilirsiniz. Kendinize mail atmak da bir seçenek.

Neden bu önemli? Çünkü noter sizden bu metni mail olarak iletmenizi isteyebilir. Bu sayede tekrar yazmak zorunda kalmayacaklar ve işleminiz daha hızlı ve hatasız ilerleyebilir.

Vekaleti oluşturduktan sonra ise bunun sisteme yüklenmesini talep etmeniz gerekiyor. Her ne kadar vekaleti tarayarak veya resmini çekerek TESLA sipariş sayfanıza yükleyecek olsanız da işlemler sırasında TESLA Temsilcinizin noter sisteminden de bu dosyaya erişmesi gerekebilir.

Aracı teslim almadan önce sizden beklenen bir diğer evrak ise Zorunlu Trafik Sigorta Poliçesi​

Benim en büyük sorunu yaşadığım konu tam da bu noktada gerçekleşti. Eski aracımı satıp sigortacım ile iletişime geçtikten sonra 10 yıldır aldığım destekte olduğu gibi sorunsuz ilerleyeceğimi varsaymıştım.

İlk ve en ciddi sorun aracın çift motorlu olması... Gerek tecrübe sahibi eski TESLA'cılardan gerekse de TESLA Temsilcimizden aldığımız bilgi ile doğru yolu bulsak da en başta 2 farklı motor numarasının ne şekilde poliçeye işleneceği tartışma konusu oldu. Kafanızı karıştırmamak ve bilgi kirliliği oluşturmamak adımları geçip doğru yöntemi burada hemen paylaşayım.

Arada boşluk bırakmadan, önce ön sonra arka motor numarasının girilmesi gerekiyor.

Bir başka sorunsa, malesef ki aracın Türkiye piyasasına yeni girmiş olması pek çok sistemde yer almaması oldu. Bizim poliçede -sistemde MYLR bulunmadığı için- ilk önce model seçimi Model 3 olarak girildi. Tabii TESLA tarafından itiraz geldi. Onlar itiraz etmeden ben farkedip itiraz ettiğim için ertesi gün bu sorunu da çözdük. Çalıştığım sigorta firması modeli sisteme ekleyip poliçeyi güncelledi.

Özetle sigorta poliçenizde ŞASE ve motor numara bilgilerinin doğruluğunun yanında marka, model ve araç sahibi ile ilgili bilgileri de kontrol etmenizde fayda var.

Buraya kadar şahıs olarak peşin alım yapacak müşteri adayları ile ilgili deneyimlerden bahsettik. Şimdi gelelim kredi/finansman kullanmak isteyenlere.

Nakit alım yapmayacaksanız​

Öncelikle belirteyim, bu başlıktaki çeşitli sorunlar sebebiyle ödemeyi nakit yapmak zorunda kaldım. Osman Bey'in paylaşımında TESLA'nın Yapı Kredi ile sunduğu kredi opsiyonu adım adım anlatılmış. Ancak öğrendiğim kadarı ile şubelerdeki temsilcilerin bu durumdan haberi pek yok gibiymiş.

Üçüncü bir seçenek ise farklı bir kuruluştan kredi başvurusu yapmak. Ancak burası biraz çıkmaz sokak ve sonsuz bir döngü içinde kaybolabiliyorsunuz. Ben bir finans kurumu üzerinden yapmak istediğimde sipariş sayfasında kurumun Tesla ile iletişim kurması gerektiği yazıyor. Ancak kurum da Tesla'dan bilgi bekliyor.

Siz arada çözüm bulmaya çalışırken birden "PROFORMA Fatura" sürprizi ile karşılaşıyorsunuz. Banka veya kurum sizden proforma faturayı paylaşmanızı istiyor. Yani sipariş dosyanız kabul edilmiyor. TESLA ise proforma fatura iletemeyeceğini, böyle bir çalışma yöntemleri olmadığını iletiyor.

Özetle noter kolay, sigorta kısa sürede çözülebilir ancak kredi/finansman konusu daha yakından izlenmesi gereken ve TESLA tarafından farklı alternatifler eklenerek genişletilmesi gereken bir konu.
 
Konu Sahibi
eFinity

eFinity

Moderatör
Moderatör
Katılım
25 Nis 2023
Mesajlar
27
Tepki
32
Puan
13

Ve beklenen gün geldi, aracımızı teslim aldık...​

Hem beklenen günün gelmesinin verdiği heyecan, hem de ofisteki toplantı takvimim sebebi ile biraz erken de olsa Intercity F1 Pistine doğru yola çıktık. Saat 10:00 civarı vardık ama çok erken gelmişiz anlaşılan. Neyse biraz bekledikten sonra pisti solumuza alıp Intercity Araç Kabul/Teslim otoparkına doğru böbrek taşı döken kasislerden hoplaya zıplaya ilerledik. Girişten dümdüz tel duvara doğru ağır ağır ilerleyip sola dönüyorsunuz ve ilk araçları burada farkediyorsunuz. Ama bunlarda plaka yok. Ani bir heyecanı atlatığınızda güvenlik sizi hemen yönlendiriyor. "Ofisimiz bu tarafta. Böyle buyrun lütfen."

Burada sizi konteyner ofise yönlendirdiğini sanabilirsiniz ancak kafanızı hafif yukarı kaldırdığınızda merdivenlerin sonunda sizi bir tünel bekliyor. Burası aslında pisti kesen bir üst geçit. Ancak TESLA o kadar güzel ve basit bir giydirme yapmış ki size sanki yeniden doğuyormuşsunuz hissi uyandırıyor.

Tünelin diğer ucunda ise bir yanda şarj olan, diğer tarafta teslimatı bekleyen araçla karşılaşıyorsunuz. Pistin girişindeki güvenlik haber verdikleri için zaten sizi bekleyen arkadaşlar karşılıyor sizi. Bu zamana kadar süreci takip ettiğiniz danışmanınızdan farklı arkadaşlar. Hem ruhsat vb. işlerinizi takip ediyorlar, hem de aracı size anlatıyorlar.

Çoğumuz zaten aracı bilerek saatlerce videolarını izleyerek aldığımız için pek anlatmaya gerek olmasa da ben eşimin hiçbir müdehale olmadan dinlemesini tercih ettim.

Hazır yeri gelmişken erken gitmenizin pek bir avantajı yok. Sistem teslimata vaktinden 30 dakika önce açıyor ancak. Daha erken gittiğinizde beklemek durumunda kalacaksınız.

Aracımızı teslim alıp, kahvemizi de içtikten sonra eve doğru yola çıkıyoruz. Vadedilen kutsal ivmelenmeler ile arabadaki yolcuların miğdesini ağzına getirip baş dönmeleri yaşattıktan sonra biraz daha sakin sürüşe geçiyoruz. Gişeleri geçene kadar kalibrasyon devam etti. Kalibrasyon sonrası otoyolda otopilot denemeleri de yaptık. Alıştın olduğum sistemden oldukça farklı olduğunu görüyorum. Mesela sinyal verip şerit değiştirdiğimde kaldığı yerden devam etmesini beklerken her seferinde tekrar devreye almak bana oldukça garip geldi.

Şeridinde gitmeyen araçlara karşı daha hassas olduğunu da söyleyebilirim. Kullandığım araçta kendi şeridinizde önünüzde giden araca tepki verirken, TESLA yan şeritlerinizden sizin şeridinize taşan araçlara da oldukça tepkili.

Daha ilginç bir olay daha paylaşayım. Şehir için 2+2 bölünmüş bir yolda giderken (minübüs yolu gibi düşünebilirsiniz) bir yaya sağ şeridin ortasına kadar gelmiş ve karşıya geçme niyetiyle bakıyordu. Yaya geçidinde olsa istisnasız yol veririm ama böyle bir durum da yoktu fakat TESLA durumu farkeder farketmez ani bir frenleme ile bağırmaya başladı. Neyse ki arkamdaki araçla yeterli bir mesafe vardı ancak sert fren alışkan olmayanlar için problemlere sebep olabilir.

Sonraki benzer durumların önüne geçmek için gözüm açık şekilde ilerlemeye ve CARMAGEDDON modunu gaza hafif dokunarak aktive etmekte buldum çözümü. :eek:

Eve varıp kablomuzu bağladıktan sonra ofise geçiyorum. Daha da yoğun bir toplantı trafiği ardından akşam kaldığımız yerden devam ediyoruz. Öncelikle eşimin de alışabilmesi için biraz sahilyolunda hava alıp, yazılım güncelleme ve diğer işlemler için eve dönüyoruz tekrardan.

Yazılım güncellemesi beklediğimden uzun sürdü. @oztrk Osman Bey'in tecrübeleri doğrultusunda park çizgilerine kavuşmak için Fabrika Ayarlarına Sıfırladım aracı. O da ne, profiller gidiyormuş meğer. WiFi ayarlarını tekrarla, Profilleri tekrar ayarla, Telefonları tekrar bağla... Aaa, kalibrasyon da gitmiş... Ne yapacağız şimdi? Tabii ki gecenin geç saati de olsa o kalibrasyon yapılacak. :cool: Hemen bir tuuuuuuuurr atalım. Küçüksu, Kavacık, Libadiye, Çengelköy derken araba bir günde 100 km'yi buldu bile.

Neyse akşama da birşeyler kalsın. Netflix, DisneyPlus ve Spotify ayarlarını bu akşam TEKRAR yapacağız. Küçük bir hatırlatma; Spotify'a Facebook üzerinden giriyorsanız, önce WEB'den giriş yapıp Ayarlar'dan Cihaz Parolası Ayarla seçeneği ile şifre oluşturmanız gerekiyor.
 

Alacakayamd

Yeni Üye
Katılım
19 Ocak 2023
Mesajlar
13
Tepki
11
Puan
3
bir yaya sağ şeridin ortasına kadar gelmiş ve karşıya geçme niyetiyle bakıyordu. Yaya geçidinde olsa istisnasız yol veririm ama böyle bir durum da yoktu fakat TESLA durumu farkeder farketmez ani bir frenleme ile bağırmaya başladı. Neyse ki arkamdaki araçla yeterli bir mesafe vardı ancak sert fren alışkan olmayanlar için problemlere sebep olabilir.
Bu konu bizim ülkemiz için biraz riskli değilmi sizce? Yani Tesla otomobil avrupai düşünecek ama Türkiye şartlarında yol alacak. Her an yolun ortasına birilerinin fırlaması çok olası, eğer böyle bir durumda TESLA araç, birden frene basarsa, her zaman bu kadar şanslı olmayabilirsiniz. Yani arkanızdaki bir araç size çarpma ihtimali çok yüksek değil mi?
 

rsnhakan

Moderatör
Moderatör
Katılım
4 Nis 2023
Mesajlar
114
Tepki
28
Puan
28
Bu konu bizim ülkemiz için biraz riskli değilmi sizce? Yani Tesla otomobil avrupai düşünecek ama Türkiye şartlarında yol alacak. Her an yolun ortasına birilerinin fırlaması çok olası, eğer böyle bir durumda TESLA araç, birden frene basarsa, her zaman bu kadar şanslı olmayabilirsiniz. Yani arkanızdaki bir araç size çarpma ihtimali çok yüksek değil mi?
Yani surucunun sorumlugu diye dusunuyorum. Ben Avrupada yasiyorum ama otobanda bile arac bazen ani firen yapiyor. Yani bu cok olmuyor ve yazilim guncellemerin sayesinde bazen azaliyor bazen fazlasiyor, ama genelde araci tanimaya basladiginiz anda kontrollu hemen geri aliyorsunuz. Cok hos bi durum degil dogru, ama benim VW Golf ve Kia Niro’da ona benzer hareketler yapiyordu.
 

rsnhakan

Moderatör
Moderatör
Katılım
4 Nis 2023
Mesajlar
114
Tepki
28
Puan
28

Ve beklenen gün geldi, aracımızı teslim aldık...​

Hem beklenen günün gelmesinin verdiği heyecan, hem de ofisteki toplantı takvimim sebebi ile biraz erken de olsa Intercity F1 Pistine doğru yola çıktık. Saat 10:00 civarı vardık ama çok erken gelmişiz anlaşılan. Neyse biraz bekledikten sonra pisti solumuza alıp Intercity Araç Kabul/Teslim otoparkına doğru böbrek taşı döken kasislerden hoplaya zıplaya ilerledik. Girişten dümdüz tel duvara doğru ağır ağır ilerleyip sola dönüyorsunuz ve ilk araçları burada farkediyorsunuz. Ama bunlarda plaka yok. Ani bir heyecanı atlatığınızda güvenlik sizi hemen yönlendiriyor. "Ofisimiz bu tarafta. Böyle buyrun lütfen."

Burada sizi konteyner ofise yönlendirdiğini sanabilirsiniz ancak kafanızı hafif yukarı kaldırdığınızda merdivenlerin sonunda sizi bir tünel bekliyor. Burası aslında pisti kesen bir üst geçit. Ancak TESLA o kadar güzel ve basit bir giydirme yapmış ki size sanki yeniden doğuyormuşsunuz hissi uyandırıyor.

Tünelin diğer ucunda ise bir yanda şarj olan, diğer tarafta teslimatı bekleyen araçla karşılaşıyorsunuz. Pistin girişindeki güvenlik haber verdikleri için zaten sizi bekleyen arkadaşlar karşılıyor sizi. Bu zamana kadar süreci takip ettiğiniz danışmanınızdan farklı arkadaşlar. Hem ruhsat vb. işlerinizi takip ediyorlar, hem de aracı size anlatıyorlar.

Çoğumuz zaten aracı bilerek saatlerce videolarını izleyerek aldığımız için pek anlatmaya gerek olmasa da ben eşimin hiçbir müdehale olmadan dinlemesini tercih ettim.

Hazır yeri gelmişken erken gitmenizin pek bir avantajı yok. Sistem teslimata vaktinden 30 dakika önce açıyor ancak. Daha erken gittiğinizde beklemek durumunda kalacaksınız.

Aracımızı teslim alıp, kahvemizi de içtikten sonra eve doğru yola çıkıyoruz. Vadedilen kutsal ivmelenmeler ile arabadaki yolcuların miğdesini ağzına getirip baş dönmeleri yaşattıktan sonra biraz daha sakin sürüşe geçiyoruz. Gişeleri geçene kadar kalibrasyon devam etti. Kalibrasyon sonrası otoyolda otopilot denemeleri de yaptık. Alıştın olduğum sistemden oldukça farklı olduğunu görüyorum. Mesela sinyal verip şerit değiştirdiğimde kaldığı yerden devam etmesini beklerken her seferinde tekrar devreye almak bana oldukça garip geldi.

Şeridinde gitmeyen araçlara karşı daha hassas olduğunu da söyleyebilirim. Kullandığım araçta kendi şeridinizde önünüzde giden araca tepki verirken, TESLA yan şeritlerinizden sizin şeridinize taşan araçlara da oldukça tepkili.

Daha ilginç bir olay daha paylaşayım. Şehir için 2+2 bölünmüş bir yolda giderken (minübüs yolu gibi düşünebilirsiniz) bir yaya sağ şeridin ortasına kadar gelmiş ve karşıya geçme niyetiyle bakıyordu. Yaya geçidinde olsa istisnasız yol veririm ama böyle bir durum da yoktu fakat TESLA durumu farkeder farketmez ani bir frenleme ile bağırmaya başladı. Neyse ki arkamdaki araçla yeterli bir mesafe vardı ancak sert fren alışkan olmayanlar için problemlere sebep olabilir.

Sonraki benzer durumların önüne geçmek için gözüm açık şekilde ilerlemeye ve CARMAGEDDON modunu gaza hafif dokunarak aktive etmekte buldum çözümü. :eek:

Eve varıp kablomuzu bağladıktan sonra ofise geçiyorum. Daha da yoğun bir toplantı trafiği ardından akşam kaldığımız yerden devam ediyoruz. Öncelikle eşimin de alışabilmesi için biraz sahilyolunda hava alıp, yazılım güncelleme ve diğer işlemler için eve dönüyoruz tekrardan.

Yazılım güncellemesi beklediğimden uzun sürdü. @oztrk Osman Bey'in tecrübeleri doğrultusunda park çizgilerine kavuşmak için Fabrika Ayarlarına Sıfırladım aracı. O da ne, profiller gidiyormuş meğer. WiFi ayarlarını tekrarla, Profilleri tekrar ayarla, Telefonları tekrar bağla... Aaa, kalibrasyon da gitmiş... Ne yapacağız şimdi? Tabii ki gecenin geç saati de olsa o kalibrasyon yapılacak. :cool: Hemen bir tuuuuuuuurr atalım. Küçüksu, Kavacık, Libadiye, Çengelköy derken araba bir günde 100 km'yi buldu bile.

Neyse akşama da birşeyler kalsın. Netflix, DisneyPlus ve Spotify ayarlarını bu akşam TEKRAR yapacağız. Küçük bir hatırlatma; Spotify'a Facebook üzerinden giriyorsanız, önce WEB'den giriş yapıp Ayarlar'dan Cihaz Parolası Ayarla seçeneği ile şifre oluşturmanız gerekiyor.
Hayirli ugurlu olsun. Araciniz hangi menzil?

Otopilot kullandiginizda ve serit degistirmek istediginizde her defasinda aynen Otopilotu tekrar acmaniz gerektir. Enhanced Autopilot veya Full Self Driving pakketini aldiysaniz bunlara gerek yok ve signal verdiginizde arac kendisi serit degistiriyor (sizin hafifce direksiyona dokunmaniz yeterli).

Az once yazdigim gibi araci tanimaya basladiginizda ona gore surmeye baslarsiniz. Ani firen hareketleri cok ve cok hassas. Bunlarin hassasiyetini ayarliya biliyorsunuz Ayarlar —> guvenlik.
 
Son düzenleme:

ADMİN

Yönetici
Yönetici
Katılım
16 Ocak 2023
Mesajlar
110
Tepki
37
Puan
28
Hayirli ugurlu olsun. Araciniz hangi menzil?

Otopilot kullandiginizda ve serit degistirmek istediginizde her defasinda aynen Otopilotu tekrar acmaniz gerektir. Enhanced Autopilot veya Full Self Driving pakketini aldiysaniz bunlara gerek yok ve signal verdiginizde arac kendisi serit degistiriyor (sizin hafifce direksiyona dokunmaniz yeterli).

Az once yazdigim gibi araci tanimaya basladiginizda ona gore surmeye baslarsiniz. Ani firen hareketleri cok ve cok hassas. Bunlarin hassasiyetini ayarliya biliyorsunuz Ayarlar —> guvenlik.
Seninki ile aynı model ve aynı paket mi Hakan?
 

rsnhakan

Moderatör
Moderatör
Katılım
4 Nis 2023
Mesajlar
114
Tepki
28
Puan
28
Seninki ile aynı model ve aynı paket mi Hakan?
Model 3 ve Model Y deki olan özellikler 100% ayni. Biraz karisik hikaye. Donanimlari bile ayni. Sadece ekstra software pakketleri ala bilirsin ama bunlari sonradanda uygulamadan alma sansin var. Aynisi cekme cubugu icinde gecerli.

Model 3 arka cekisli olanin donanimi yari premium. Yani bu demek ki on sis fari yok ve ses sistemi premium degil.

Model Y arka cekisli olanin donanimi premium ama on sis fari yok.

Geriye kalan modellerin hepsinin donanimi ayni. Cant farki vardir sadece.

Model S ve X icinde aynisi gecerli.

Teslada arac alirken aslinda full oluyor zaten. Yani Volkswagenda gibi Highline Trendline vs yok. Sadece arka cekisli olan araclarda donanim biraz daha dusuk.
 
Konu Sahibi
eFinity

eFinity

Moderatör
Moderatör
Katılım
25 Nis 2023
Mesajlar
27
Tepki
32
Puan
13
Yani surucunun sorumlugu diye dusunuyorum. Ben Avrupada yasiyorum ama otobanda bile arac bazen ani firen yapiyor. Yani bu cok olmuyor ve yazilim guncellemerin sayesinde bazen azaliyor bazen fazlasiyor, ama genelde araci tanimaya basladiginiz anda kontrollu hemen geri aliyorsunuz. Cok hos bi durum degil dogru, ama benim VW Golf ve Kia Niro’da ona benzer hareketler yapiyordu.
Kesinlikle katılıyorum. Zaten şehir içinde otonom kullanım herkese uygun olmayabilir. Ben deneme yapmayı seven birisi olduğum için aracın tepkilerini en iyi bu şekilde görebileceğimi düşünüyorum.

Şunu da unutmamak gerek, aracın yaptığı aslında doğru olan. Biz kuralları kendimize göre devşirmeyi seven bir millet olarak suçu araçta aramaktansa uyum sağlamaya odaklanırsak belki de FSD gibi sistemlere daha hızlı kavuşabiliriz.

Bu arada aracım MY LR. 19 Jant tercih ettim. Menzil bu yüzden 533km olarak veriliyor. Rengi GRİ, içi beyaz. Karavanımız olduğu için çeki demirli tercih ettim. Teslim esnasında sonradan bize teslim edilen çeki okunu alıp takılabiliyor mu diye sordum; olumsuz dönüş yaptılar. Tesisat yokmuş diğer araçlarda. Ayrıca tampon sökülüp çeki demiri montajı gerekiyormuş.
 
Son düzenleme:

rsnhakan

Moderatör
Moderatör
Katılım
4 Nis 2023
Mesajlar
114
Tepki
28
Puan
28
Bu arada aracım MY LR. 19 Jant tercih ettim. Menzil bu yüzden 533km olarak veriliyor. Rengi GRİ, içi beyaz. Karavanımız olduğu için çeki demirli tercih ettim. Teslim esnasında sonradan bize teslim edilen çeki okunu alıp takılabiliyor mu diye sordum; olumsuz dönüş yaptılar. Tesisat yokmuş diğer araçlarda. Ayrıca tampon sökülüp çeki demiri montajı gerekiyormuş.
Hayirli ugurlu olsun! Renk seciminiz super. Beyaz koltuklari temiz tutmak lazim. Yoksa bende secerdim. Sizlere Acceleration Boost’i tavsiye ederim ;-) Turkiyede ne kadar? Burada €1.800.

Sizi yanlis yonlendirmisler. Eger ki Ceki Demiri fabrika cikisinda takilmadiysa, bu sonradan takila biliyor. Hatta Tesla Shop’ta satiliyor (uygulamadan bile goruntuluye biliyorsunuz). Aracinizin VIN nr XP7 ile basliyor, dogru mi?

Mesela Hollanda’nin sitesinde satiliyor suan stock disi ama her bir kac haftada geliyor. Yani orjinaldan sasmayin cunku aracta ozel ceki modu aktiflesiyor orjinal parca takilinca
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Benzer konular

Üst