- Katılım
- 25 Nis 2023
- Mesajlar
- 27
- Tepki
- 32
- Puan
- 13
Tamam, bir Tesla istiyorduk ama bu isteğimizi pekiştiren birtakım farklı etkenler de vardı. Bunların başında bizim gibi doğa ve kamp düşkünü bir aile olarak pekçok kişinin aracında yaşayabilmesi ve bunu destekleyen sistemleri vardı.
Genel olarak minimalist bir yaklaşım sergilerim ancak bir de ilkem var. "Ya çok küçük olacak ya da çok büyük". Çadırdan büyük bir karavana geçmiş birisi olarak şimdi de kamp çadırımız Tesla Model Y'miz yani TorY'miz oldu.
Aracımızı beklerken, karavan ile yapmak istediğimiz seyahati TorY ile yapmaya karar verdik. Endişemiz tabii ki tüm EV kullanıcılarında olduğu gibi şarj konusunu nasıl çözeceğimizdi. Yunanistan'da henüz Supercharger altyapısı yaygın değil, hatta kuzeyde hiç yok. Diğer operatörler ise hep düşük kapasiteli istasyonlar ile hizmet ediyor. Rotamızı planlayıp, ABRP ile ince ayarlar yapsak da bu bize sadece referans olabildi.
Standart seyahat anlatımından öte buraya odaklanacağım. Zira kapıdan geçiş, yeşil sigorta artık genel geçer bilgiler. Biz İpsala'dan giriş yapacağımız için Keşan'da şarjımızı tam doldurduk. Keşan'da birkaç operatör yüksek kapasiteli istasyonları ile faaliyet gösteriyor.
Sınırı geçtikten sonra ise malesef acı bir tablo bizi karşıladı. Dedeağaç'a doğru yol alırken gökyüzünü saran dumanlar bir yangının hebercisiydi. Otoyol'u kesen polis tüm araçları şehir yollarına yönlendiriyordu. Bir tepenin eteğine geldiğimizde alevleri gözlerimizle görebilir durumdaydık. Bölge halkıyla beraber söndürme uçakları ve helikopterlerinin gidip gelişlerini izledik bir süre.
Ardından konaklama için Dedeağaç belediyesinin kamp alanına geçtik. Arka koltukları yatırıp, yatağımızı kurduk. Ön bagajdaki mutfak malzemelerimizi kullanarak akşam yemeğimizi de hallettikten sonra camp modu ile huzurlu bir geceyi geride bıraktık.
Ertesi gün Dedeağaç, Gümülcine ve İskeçeyi gezmek üzere yola başlamadan önce Yunanistan'daki ilk şarjımıza doğru da yola çıktık. Gümülcine girişinde bir akaryakıt istasyonunda
Gelelim asıl soruya. Yunanistan'da şarj sistemi nasıl? Biz DeiBlue ve InCharge istasyonlarını kullandık. Uygulamaları yüklemede sorun yaşamadık, hatta yola çıkmadan yüklemiştik. Abonelik ön ödemeli olarak düşünülebilir. DieBlue çok daha kolay. Kur, kart tanımla ve çalıştır.
InCharge'da abone olmak için ise bir Yunanistan adresi istiyor ama kendi adresinizi yazıp ülke olarak Greece seçerseniz sorunsuz devam edebiliyorsunuz. Sonrasında aktivasyon için tek olan paketi seçip kredi kartınızı tanımlıyorsunuz. Ardından sisteme 15 EURO yükleniyor ve buradan şarj ücretiniz düşülüyor.
İşin ilginci InCharge sisteminde NEGATİF bakiyeye düşebiliyorsunuz. Ben -10 € gördüm. Peki sonra? Sonraki şarjınızda yine 15 €'ya tamamlayıp şarja başlayabiliyorsunuz. Bir sonraki
Genel olarak şarj altyapısının yavaş olması haricinde bir sıkıntı yaşamadan Yunanistan seyahatimizi tamamladık. Dönüşte İpsala yerine Pazarkapı'dan çıkış yapıp Edirne'de ciğerimizi yedikten sonra Supercharger'da bataryalarımızı doldurup İstanbul'a doğru yola çıktık.
Herkese bizim gibi sorunsuz seyahatler dilerim.
Genel olarak minimalist bir yaklaşım sergilerim ancak bir de ilkem var. "Ya çok küçük olacak ya da çok büyük". Çadırdan büyük bir karavana geçmiş birisi olarak şimdi de kamp çadırımız Tesla Model Y'miz yani TorY'miz oldu.
Aracımızı beklerken, karavan ile yapmak istediğimiz seyahati TorY ile yapmaya karar verdik. Endişemiz tabii ki tüm EV kullanıcılarında olduğu gibi şarj konusunu nasıl çözeceğimizdi. Yunanistan'da henüz Supercharger altyapısı yaygın değil, hatta kuzeyde hiç yok. Diğer operatörler ise hep düşük kapasiteli istasyonlar ile hizmet ediyor. Rotamızı planlayıp, ABRP ile ince ayarlar yapsak da bu bize sadece referans olabildi.
Standart seyahat anlatımından öte buraya odaklanacağım. Zira kapıdan geçiş, yeşil sigorta artık genel geçer bilgiler. Biz İpsala'dan giriş yapacağımız için Keşan'da şarjımızı tam doldurduk. Keşan'da birkaç operatör yüksek kapasiteli istasyonları ile faaliyet gösteriyor.
Sınırı geçtikten sonra ise malesef acı bir tablo bizi karşıladı. Dedeağaç'a doğru yol alırken gökyüzünü saran dumanlar bir yangının hebercisiydi. Otoyol'u kesen polis tüm araçları şehir yollarına yönlendiriyordu. Bir tepenin eteğine geldiğimizde alevleri gözlerimizle görebilir durumdaydık. Bölge halkıyla beraber söndürme uçakları ve helikopterlerinin gidip gelişlerini izledik bir süre.
Ardından konaklama için Dedeağaç belediyesinin kamp alanına geçtik. Arka koltukları yatırıp, yatağımızı kurduk. Ön bagajdaki mutfak malzemelerimizi kullanarak akşam yemeğimizi de hallettikten sonra camp modu ile huzurlu bir geceyi geride bıraktık.
Ertesi gün Dedeağaç, Gümülcine ve İskeçeyi gezmek üzere yola başlamadan önce Yunanistan'daki ilk şarjımıza doğru da yola çıktık. Gümülcine girişinde bir akaryakıt istasyonunda
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
istasyonu bizi ağırlıyor. 50 KW'lık istasyondan 47 KW ile şarja başladık ve sorunsuz şekilde hedef yüzdeye ulaştık.Gelelim asıl soruya. Yunanistan'da şarj sistemi nasıl? Biz DeiBlue ve InCharge istasyonlarını kullandık. Uygulamaları yüklemede sorun yaşamadık, hatta yola çıkmadan yüklemiştik. Abonelik ön ödemeli olarak düşünülebilir. DieBlue çok daha kolay. Kur, kart tanımla ve çalıştır.
InCharge'da abone olmak için ise bir Yunanistan adresi istiyor ama kendi adresinizi yazıp ülke olarak Greece seçerseniz sorunsuz devam edebiliyorsunuz. Sonrasında aktivasyon için tek olan paketi seçip kredi kartınızı tanımlıyorsunuz. Ardından sisteme 15 EURO yükleniyor ve buradan şarj ücretiniz düşülüyor.
İşin ilginci InCharge sisteminde NEGATİF bakiyeye düşebiliyorsunuz. Ben -10 € gördüm. Peki sonra? Sonraki şarjınızda yine 15 €'ya tamamlayıp şarja başlayabiliyorsunuz. Bir sonraki
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
bu şekilde ekleme yaparak şarja başladık. DieBlue ise eksiye düştüğünüzde farkı anında yansıtıyor. Yani 15€ yüklediniz, 45€'luk şarj oldunuz ve -30€'a düştünüz. Şarj bitince 30€ karttan çekim yapıyor.Genel olarak şarj altyapısının yavaş olması haricinde bir sıkıntı yaşamadan Yunanistan seyahatimizi tamamladık. Dönüşte İpsala yerine Pazarkapı'dan çıkış yapıp Edirne'de ciğerimizi yedikten sonra Supercharger'da bataryalarımızı doldurup İstanbul'a doğru yola çıktık.
Herkese bizim gibi sorunsuz seyahatler dilerim.