Model Y Ile Yunanistan Tatili


eFinity

Moderatör
Moderatör
Katılım
25 Nis 2023
Mesajlar
27
Tepki
32
Puan
13
Tamam, bir Tesla istiyorduk ama bu isteğimizi pekiştiren birtakım farklı etkenler de vardı. Bunların başında bizim gibi doğa ve kamp düşkünü bir aile olarak pekçok kişinin aracında yaşayabilmesi ve bunu destekleyen sistemleri vardı.

Genel olarak minimalist bir yaklaşım sergilerim ancak bir de ilkem var. "Ya çok küçük olacak ya da çok büyük". Çadırdan büyük bir karavana geçmiş birisi olarak şimdi de kamp çadırımız Tesla Model Y'miz yani TorY'miz oldu.

Aracımızı beklerken, karavan ile yapmak istediğimiz seyahati TorY ile yapmaya karar verdik. Endişemiz tabii ki tüm EV kullanıcılarında olduğu gibi şarj konusunu nasıl çözeceğimizdi. Yunanistan'da henüz Supercharger altyapısı yaygın değil, hatta kuzeyde hiç yok. Diğer operatörler ise hep düşük kapasiteli istasyonlar ile hizmet ediyor. Rotamızı planlayıp, ABRP ile ince ayarlar yapsak da bu bize sadece referans olabildi.

Standart seyahat anlatımından öte buraya odaklanacağım. Zira kapıdan geçiş, yeşil sigorta artık genel geçer bilgiler. Biz İpsala'dan giriş yapacağımız için Keşan'da şarjımızı tam doldurduk. Keşan'da birkaç operatör yüksek kapasiteli istasyonları ile faaliyet gösteriyor.

Sınırı geçtikten sonra ise malesef acı bir tablo bizi karşıladı. Dedeağaç'a doğru yol alırken gökyüzünü saran dumanlar bir yangının hebercisiydi. Otoyol'u kesen polis tüm araçları şehir yollarına yönlendiriyordu. Bir tepenin eteğine geldiğimizde alevleri gözlerimizle görebilir durumdaydık. Bölge halkıyla beraber söndürme uçakları ve helikopterlerinin gidip gelişlerini izledik bir süre.

Ardından konaklama için Dedeağaç belediyesinin kamp alanına geçtik. Arka koltukları yatırıp, yatağımızı kurduk. Ön bagajdaki mutfak malzemelerimizi kullanarak akşam yemeğimizi de hallettikten sonra camp modu ile huzurlu bir geceyi geride bıraktık.

Ertesi gün Dedeağaç, Gümülcine ve İskeçeyi gezmek üzere yola başlamadan önce Yunanistan'daki ilk şarjımıza doğru da yola çıktık. Gümülcine girişinde bir akaryakıt istasyonunda istasyonu bizi ağırlıyor. 50 KW'lık istasyondan 47 KW ile şarja başladık ve sorunsuz şekilde hedef yüzdeye ulaştık.

Gelelim asıl soruya. Yunanistan'da şarj sistemi nasıl? Biz DeiBlue ve InCharge istasyonlarını kullandık. Uygulamaları yüklemede sorun yaşamadık, hatta yola çıkmadan yüklemiştik. Abonelik ön ödemeli olarak düşünülebilir. DieBlue çok daha kolay. Kur, kart tanımla ve çalıştır.

InCharge'da abone olmak için ise bir Yunanistan adresi istiyor ama kendi adresinizi yazıp ülke olarak Greece seçerseniz sorunsuz devam edebiliyorsunuz. Sonrasında aktivasyon için tek olan paketi seçip kredi kartınızı tanımlıyorsunuz. Ardından sisteme 15 EURO yükleniyor ve buradan şarj ücretiniz düşülüyor.

İşin ilginci InCharge sisteminde NEGATİF bakiyeye düşebiliyorsunuz. Ben -10 € gördüm. Peki sonra? Sonraki şarjınızda yine 15 €'ya tamamlayıp şarja başlayabiliyorsunuz. Bir sonraki bu şekilde ekleme yaparak şarja başladık. DieBlue ise eksiye düştüğünüzde farkı anında yansıtıyor. Yani 15€ yüklediniz, 45€'luk şarj oldunuz ve -30€'a düştünüz. Şarj bitince 30€ karttan çekim yapıyor.

Genel olarak şarj altyapısının yavaş olması haricinde bir sıkıntı yaşamadan Yunanistan seyahatimizi tamamladık. Dönüşte İpsala yerine Pazarkapı'dan çıkış yapıp Edirne'de ciğerimizi yedikten sonra Supercharger'da bataryalarımızı doldurup İstanbul'a doğru yola çıktık.

Herkese bizim gibi sorunsuz seyahatler dilerim.
 

rsnhakan

Moderatör
Moderatör
Katılım
4 Nis 2023
Mesajlar
114
Tepki
28
Puan
28
Tamam, bir Tesla istiyorduk ama bu isteğimizi pekiştiren birtakım farklı etkenler de vardı. Bunların başında bizim gibi doğa ve kamp düşkünü bir aile olarak pekçok kişinin aracında yaşayabilmesi ve bunu destekleyen sistemleri vardı.

Genel olarak minimalist bir yaklaşım sergilerim ancak bir de ilkem var. "Ya çok küçük olacak ya da çok büyük". Çadırdan büyük bir karavana geçmiş birisi olarak şimdi de kamp çadırımız Tesla Model Y'miz yani TorY'miz oldu.

Aracımızı beklerken, karavan ile yapmak istediğimiz seyahati TorY ile yapmaya karar verdik. Endişemiz tabii ki tüm EV kullanıcılarında olduğu gibi şarj konusunu nasıl çözeceğimizdi. Yunanistan'da henüz Supercharger altyapısı yaygın değil, hatta kuzeyde hiç yok. Diğer operatörler ise hep düşük kapasiteli istasyonlar ile hizmet ediyor. Rotamızı planlayıp, ABRP ile ince ayarlar yapsak da bu bize sadece referans olabildi.

Standart seyahat anlatımından öte buraya odaklanacağım. Zira kapıdan geçiş, yeşil sigorta artık genel geçer bilgiler. Biz İpsala'dan giriş yapacağımız için Keşan'da şarjımızı tam doldurduk. Keşan'da birkaç operatör yüksek kapasiteli istasyonları ile faaliyet gösteriyor.

Sınırı geçtikten sonra ise malesef acı bir tablo bizi karşıladı. Dedeağaç'a doğru yol alırken gökyüzünü saran dumanlar bir yangının hebercisiydi. Otoyol'u kesen polis tüm araçları şehir yollarına yönlendiriyordu. Bir tepenin eteğine geldiğimizde alevleri gözlerimizle görebilir durumdaydık. Bölge halkıyla beraber söndürme uçakları ve helikopterlerinin gidip gelişlerini izledik bir süre.

Ardından konaklama için Dedeağaç belediyesinin kamp alanına geçtik. Arka koltukları yatırıp, yatağımızı kurduk. Ön bagajdaki mutfak malzemelerimizi kullanarak akşam yemeğimizi de hallettikten sonra camp modu ile huzurlu bir geceyi geride bıraktık.

Ertesi gün Dedeağaç, Gümülcine ve İskeçeyi gezmek üzere yola başlamadan önce Yunanistan'daki ilk şarjımıza doğru da yola çıktık. Gümülcine girişinde bir akaryakıt istasyonunda istasyonu bizi ağırlıyor. 50 KW'lık istasyondan 47 KW ile şarja başladık ve sorunsuz şekilde hedef yüzdeye ulaştık.

Gelelim asıl soruya. Yunanistan'da şarj sistemi nasıl? Biz DeiBlue ve InCharge istasyonlarını kullandık. Uygulamaları yüklemede sorun yaşamadık, hatta yola çıkmadan yüklemiştik. Abonelik ön ödemeli olarak düşünülebilir. DieBlue çok daha kolay. Kur, kart tanımla ve çalıştır.

InCharge'da abone olmak için ise bir Yunanistan adresi istiyor ama kendi adresinizi yazıp ülke olarak Greece seçerseniz sorunsuz devam edebiliyorsunuz. Sonrasında aktivasyon için tek olan paketi seçip kredi kartınızı tanımlıyorsunuz. Ardından sisteme 15 EURO yükleniyor ve buradan şarj ücretiniz düşülüyor.

İşin ilginci InCharge sisteminde NEGATİF bakiyeye düşebiliyorsunuz. Ben -10 € gördüm. Peki sonra? Sonraki şarjınızda yine 15 €'ya tamamlayıp şarja başlayabiliyorsunuz. Bir sonraki bu şekilde ekleme yaparak şarja başladık. DieBlue ise eksiye düştüğünüzde farkı anında yansıtıyor. Yani 15€ yüklediniz, 45€'luk şarj oldunuz ve -30€'a düştünüz. Şarj bitince 30€ karttan çekim yapıyor.

Genel olarak şarj altyapısının yavaş olması haricinde bir sıkıntı yaşamadan Yunanistan seyahatimizi tamamladık. Dönüşte İpsala yerine Pazarkapı'dan çıkış yapıp Edirne'de ciğerimizi yedikten sonra Supercharger'da bataryalarımızı doldurup İstanbul'a doğru yola çıktık.

Herkese bizim gibi sorunsuz seyahatler dilerim.
Yangin kokusunu icerde kokladiniz mi?

Model Y 'de HEPA flitresi var. Ve disardaki kotu havayi iceriye almiyor. Bide Biodefence Modu var. Sizlerin isinize cok yarardi kullandiniz mi bilmiyorum.

Benim Model 3'im var suan. Cok fark ediyor klima sistemi Model Y'ninkinle. O cok daha temiz hava veriyor.
 
Konu Sahibi
eFinity

eFinity

Moderatör
Moderatör
Katılım
25 Nis 2023
Mesajlar
27
Tepki
32
Puan
13
Genelde hep klima kullandık ve hatta araçtan ayrıldığımızda bile "Açık Bırak" modunda aracı terk ettik. İçeride olumsuz bir hava oluşmadı, zaten rüzgar dumanı sürekli yükseklere taşıyordu, ancak yangından uzak bölgelerde araç dışında kül yağışı kesilmedi. Yolda yürürken bile kıyafetlerimiz hep etkilendi.

Biodefence gerçekten etkili. Özellikle ülkemizde tavuk çiftliği ve yem fabrikalarına komşu yolları kullanırken çok faydalı. Malesef bir o kadar da gürültülü. Uzun süre çalıştırmayacaksanız kesinlikle tavsiye ederim.
 

rsnhakan

Moderatör
Moderatör
Katılım
4 Nis 2023
Mesajlar
114
Tepki
28
Puan
28
Genelde hep klima kullandık ve hatta araçtan ayrıldığımızda bile "Açık Bırak" modunda aracı terk ettik. İçeride olumsuz bir hava oluşmadı, zaten rüzgar dumanı sürekli yükseklere taşıyordu, ancak yangından uzak bölgelerde araç dışında kül yağışı kesilmedi. Yolda yürürken bile kıyafetlerimiz hep etkilendi.

Biodefence gerçekten etkili. Özellikle ülkemizde tavuk çiftliği ve yem fabrikalarına komşu yolları kullanırken çok faydalı. Malesef bir o kadar da gürültülü. Uzun süre çalıştırmayacaksanız kesinlikle tavsiye ederim.
Aynen, cok ses yapiyor. Ama size iyi haberim var: HEPA filitresi normal klima modundada kullaniliyor.
 

GB2023

Yeni Üye
Katılım
2 Haz 2024
Mesajlar
1
Tepki
0
Puan
1
Merhaba, biz de Midilli ye feribot ile Model Y miz ile gittik. Şarjı Ayvalıkta fulledkten sonra Midillide kaldığımız pansiyonda 220V ile taze tutmaya çalıştık.
Benim aslında teyit amaçlı bir sorum olacak: premium bağlantı arçtaki sim card Turkcell olduğu için çalışmadı, doğru mudur ? Yani biz cep telimizden hot spot açarak araç içi nternet bağlantısını sağladık. Peki acaba araç içi bağlantı/simcard Vodafone olsaydı belki Avrupa genelinde araç çevrimiçi kalabilir miydi ? (Vodafone bir çok ülkede olduğu için ?)
Veya cep tellerde olduğu gibi araç içi simcardlarda roaming olmuyor mu ?
Teşekkürler
 

Şu anda bu konu'yu okuyan kullanıcılar

Benzer konular

Üst